1-op-1 coaching | Excelleren in kwaliteit

  • Wat? Individuele coaching en advies op maat van uw woonzorgcentrum, met als doel de kwaliteit in het woonzorgcentrum een boost te geven op enkele maanden tijd.
  • Voor wie? Voor directeurs van woonzorgcentra (en DVC, KV, GAW,...)
  • Inhoud traject? 
    • 5 live één-op-één sessies van ongeveer 2u.
    • 3 online coachingsessies (via Zoom) van 1u.
    • Afhankelijk van wat aan bod komt in de sessies, worden nadien nog adviezen, documenten, sjablonen, cijfers,... doorgemaild of kan ondersteuning worden geboden bij de opmaak van documenten, bij voorbereiding van vergaderingen,... 
  • Duur? Min. 4 maanden, max. 8 maanden. Het tempo wordt door u bepaald.
  • Hoe? De thema's die aan bod komen, worden door u bepaald. We vertrekken vanuit concrete situaties die zich voordoen in het wzc. Ofwel bekijken we aan de hand van 5 pijlers waar de lat nog hoger kan gelegd worden. We bekijken samen de sterktes en werkpunten binnen elke pijler. Acties worden gepland en samen geëvalueerd. Ik zit achter uw veren, zodat we op een paar maanden tijd grote stappen vooruit zetten. 

Interesse in één-op-één coaching?


Ja, ik wil hier graag even verder over praten.


Herkent u één van onderstaande? 

  • Het gaat goed in uw woonzorgcentrum. U bent trots als directeur op wat reeds werd bereikt. Toch voelt u dat er nog een tandje kan worden bijgestoken. Dat de puntjes nog op de i moeten gezet worden. U wil immers 'excellente' zorg bieden aan bewoners, maar ook aan medewerkers. U mist iemand die met een heldere blik, veel expertise en kick-ass mentaliteit samen met u op diverse domeinen kan bekijken waar nog wat kan aan bijgeschaafd worden.
  • Of nee, toch nog niet alles goed. Er is veel verloop bij de medewerkers. Het is niet evident om goede medewerkers aan uw huis te binden. En het is een hel om nieuwe medewerkers te vinden.
  • Uw WZC wil een huis zijn waar warme zorg de evidentie is. Toch ziet u dagelijks zaken gebeuren die eigenlijk niet behoren tot de visie van het huis. U deed al veel moeite, en toch lijken nog heel wat medewerkers niet doordrongen van de visie. 
  • De bewoners en familieleden zijn wel tevreden, niet al teveel klachten, maar toch had u gehoopt op meer ambassadeurschap. U wil streven naar 'delighted customers'.
  • Af en toe loopt u als directeur tegen dingen aan. U mist iemand die kan meedenken bij het nemen van beslissingen of iemand waar u mee kunt sparren over moeilijke stappen die moeten genomen worden.
  • Medewerkers geven aan niet betrokken te worden, voelen zich niet altijd gehoord. Toch doet u oneindig veel inspanningen... 
  • U merkt dat u als directeur soms niet wordt gezien zoals u zou willen gezien worden. U hebt een beeld van uzelf als directeur, maar u merkt dat uw medewerkers dit soms anders zien. 
  • Uw huis had een minder goede zorginspectie onlangs, ondanks alle inspanningen. U wil er hard aan werken om tegen de volgende zorginspectie te excelleren. 
  • U hebt het gevoel dat de communicatiekanalen in uw WZC niet zo goed werken. U wil deze eens onder handen nemen. 
  • Als directeur bent u dag en nacht in de weer. Vaak brandjes blussen... U zou graag even afstand nemen van uw organisatie om te bekijken wat goed en minder goed gaat. U realiseert dat dit uw huis wel eens veel deugd zou kunnen doen. 

Zijn er één of meerdere zaken voor u herkenbaar? 

Ja, ik wil graag meer info over dit traject.


Nog vragen?

  • Waarom een traject over meerdere maanden? Je leert geen Italiaans door het beluisteren van een paar CD'tjes. Afvallen doe je niet op 2 weken tijd. Ik geloof niet in 'even snel'. Het behalen van successen vergt een aantal dingen: investering, inzet en tijd. Zelf heb ik 3 coachingstrajecten gevolgd gedurende mijn loopbaan: één rond leiderschap, één rond organisatiestructuur, één rond grenzen trekken. Die dames hebben mij meer bijgebracht dan 100 studiedagen samen. Zij hebben mij als directeur mee gevormd. Ik zette zo op korte tijd grote stappen vooruit in mijn organisatie.
    Ik had het ook alleen gekund wellicht, maar het zou allemaal veel langer geduurd hebben. En ik zou vaker gestruikeld zijn. Studiedagen kunnen zinvol zijn en inspirerend werken, maar zullen niet zorgen voor transitie. Een traject over meerdere maanden kan dit wel.
    Nog nooit meegemaakt dat je na een cursus thuiskwam met een berg kennis, maar dat je vastliep op de uitvoering? Of dat je op één of andere manier gewoon niet tot actie kwam? In een traject deel ik mijn kennis, maar ondersteun ik u ook bij de uitvoering. Ikzelf haal slechts voldoening uit mijn werk als ik zie dat er ook effectief stappen vooruit worden gezet. En dit kan uiteraard maar over meerdere maanden heen.

     "If you do what you've always done, you'll get what you've always got." (Tony Robbins)

  • Waarom een coach nemen? Ik hoor u denken: 'een coach is voor mensen die niet sterk zijn'... Elke topsporter heeft toch ook een coach? Omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze met een coach sneller tot de beste prestaties komen. Ondersteuning vragen is geen teken van zwakte. Integendeel! Het is een signaal dat we open staan om bij te leren, om te verbeteren, om te werken aan onszelf en aan de organisatie. We hoeven het warm water niet altijd zelf uit te vinden. Waarom niet een stapje sneller gaan samen met iemand die de watertjes al heeft doorzwommen, die geleerd heeft uit fouten, die zich voortdurend bijschoolt en specialiseert in ouderenzorg, en die niets liever doet dan resultaten bereiken?
  • Gaan we matchen? Hebt u de intentie om er écht voor te gaan? Is uw drive om uw woonzorgcentrum op te krikken net zo groot als mijn drive om u en uw huis serieus te doen groeien? Staat u open om bij te leren en actie te ondernemen? Dan is de kans groot dat we gaan matchen!
    U kan zich inschrijven voor een gratis verkennend gesprek, zodat we even kunnen voelen of het klikt. Dan vertel ik u alles over de manier van werken en de investering die nodig is voor dit traject.  

Ik schrijf mij in voor een verkennend gesprek.

1-op-1 coaching | Excelleren in kwaliteit

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x