Lunch & Learn | Sociale media in de (ouderen)zorg: waar wachten we op?

* Gezien de corona-crisis worden de Lunch&Learns die voorzien waren in april en mei uitgesteld naar een latere datum dit jaar. *

Nog niet de helft van de woonzorgcentra zet in op sociale media. Het is nochtans gratis, helemaal niet moeilijk (als ik het kan, kan u het ook), en o zo effectief!! Mijn missie? Directieleden overtuigen van het belang van inzetten op sociale media, en mijn expertise en ervaringen hierover delen zodat u er met uw woonzorgcentrum of zorgvoorziening groot voordeel uithaalt.

De vraag naar deskundige en bezielde medewerkers in de zorgsector is groot. Het aantal kandidaat-bewoners op de wachtlijst is klein. (Meer hierover in deze blog.) Hoe maakt u als zorgvoorziening het verschil? Waarin onderscheidt u zich van de collega-woonzorgcentra in de buurt? Het gebruik van social media in de zorgsector maakt het mogelijk de visie, de waarden, de expertises,... van uw WZC in de kijker te zetten en er uiteindelijk voor te zorgen dat toekomstige medewerkers, bewoners, gebruikers, vrijwilligers, familieleden,... aan uw huis denken zodra ze een nood hebben. En de buurtbewoners en de bakker in uw gemeente kunnen ambassadeur worden van uw WZC als u de sociale media op een goede manier inzet. 

Nog meer overtuigingskracht nodig? Laat ons eens samen lunchen.

  • Voor wie? directeurs van woonzorgcentra
  • Waarom lunchen? De boog hoeft niet altijd gespannen te zijn. U werkt meer dan hard genoeg (been there, done that...). Daarom dit keer het nuttige aan het aangename koppelen: een infomoment in een ongedwongen sfeer. Het is tegelijk een manier om collega-directeurs te ontmoeten.
  • Thema? De opportuniteiten van sociale media voor uw woonzorgcentrum ontdekken. U zal merken, de voordelen die u er kan uithalen zijn talrijk! 
  • Ik hoor u denken: waarom kan Mieke hierover iets vertellen, zij is toch geen communicatiespecialist? Ik beheerde jaren zelf de sociale mediakanalen van het WZC waar ik directeur was. De microbe beet mij. Ik volgde tientallen webinars en facebooklive-sessies (ik kijk nauwelijks TV ;-), las oneindig veel artikelen en boeken rond dit thema en had een zéér groot bereik. Op korte tijd zat het WZC bij de top 5 (wat aantal likes betreft) van Facebookpagina's van woonzorgcentra in Vlaanderen en stonden we op nummer 1 wat aantal volgers op Instagram betreft. De return was groot. Ik vertel mijn persoonlijke ervaringen. Ik deel cijfers die bewijzen dat het werkt. En ik deel wat niet-zorg sectoren ons kunnen leren en hoe de aanloop naar ondernemerschap mij over dit domein nog veel wijzer heeft gemaakt. 
  • De Lunch & Learn gaan door op verschillende locaties in Vlaanderen. Zodat niemand ver hoeft te rijden...

Wat? Eenvoudige lunch (aperitief, licht voorgerecht en hoofdgerecht, water en koffie/thee) in kleine groep. En overtuigende uitleg natuurlijk...
Kostprijs? 55 euro excl. btw (66,55 euro incl. btw)
Waar & wanneer?

NIEUWE DATA WORDEN WELDRA GEPLAND!!!

ZEMST
Wanneer? vrijdag .... van 12 tot 14u
Waar? Bistro La Bionda - Moniestraat 54 - 1981 Zemst

LEUVEN
Wanneer? donderdag ...... van 12 tot 14u
Waar? Gastrobar Hop - Vaartkom 1a - 3000 Leuven
Net buiten centrum Leuven, parking Vaartkom is er quasi naast.




Inschrijven? Doe je hier!


Twijfelt u nog?

  • U bent geen fan van sociale media? Reden te meer om te komen. U hoeft er geen fan van te zijn (was ik ook niet trouwens). Binnen een paar jaar kijkt u er anders naar wellicht.
  • U kent zelfs niets van sociale media (behalve LinkedIn misschien...)? Hoeft ook niet. Het 'hoe' kan desgewenst worden uitgelegd in een apart traject, niet tijdens de lunch. Toch zal ik u aanmoedigen om een privé-account aan te maken op FB en Insta, mocht u dit nog niet hebben... Waarom? Dat leg ik dan wel uit. 
  • Of ik vind dat u als directeur dan zelf het beheer van die sociale media moet doen? Natuurlijk niet, u bent wellicht niet zo zot als ik. Toch speelt u ook een belangrijke rol. Dewelke? Dat leg ik dan uit. Het is niet zonder reden dat deze Lunch & Learn gericht is op directieleden. 
  • U bent al overtuigd, maar u (of uw WZC) wil liever stap voor stap begeleid worden in het hoe u dit dan doet? Ik begeleid jullie met plezier. Vraag dan vrijblijvend naar een offerte op maat. 
  • Uw WZC heeft al een Facebookpagina en/of Instagramaccount? Super! Zijn het actieve pagina's? Meer dan 700 volgers op Facebook? Ervaart u return? Is het antwoord op één van deze vragen nee, dan heeft het zeker zin om naar de lunch te komen.
  • U bent directeur uit een andere zorgsector (vb. personen met een handicap), maar had toch graag mijn uitleg gehoord? Het belang van sociale media is evenzeer van toepassing op andere zorgsectoren (vnl. residentiële zorg), dus schuif gerust mee aan. U moet dan wel door de vingers zien dat alle voorbeelden uit de ouderenzorg komen. Liever een aparte lunch met directieleden uit uw sector? Vraag gerust.
  • U bent geen directeur, maar hoofdverpleegkundige, kwaliteitscoördinator,...? Deze Lunch & Learn is gericht op directieleden en ev. communicatiemedewerkers. Wil je toch ook overtuigd worden van het belang van sociale media? Stuur mij een mailtje (niet aarzelen, gewoon doen!), dan bekijken we samen of er een mogelijkheid is dat u toch ook via een andere weg overtuigd kan worden van de meerwaarde van sociale media. 


Intussen overtuigd? 

Ik reserveer mijn plaats aan tafel.


Lunch & Learn | Sociale media in de (ouderen)zorg: waar wachten we op?

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x